Güncel Haberler

Kasım indirimleri mercek altına aldı! tüketicilere uyarı geldi

Oluşturulma tarihi: 04 Kasım 2025 09:37

Ticaret Bakanlığı, kasım ayında gerçekleştirilen indirim kampanyalarına ilişkin tüm reklam, tanıtım ve satış faaliyetlerinin titizlikle takip edileceğini ve tüketiciyi yanıltıcı, yanlış veya aldatıcı görülen uygulamalara karşı gerekli yaptırımların uygulanacağını belirtti.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, tüketicilerin satın alma tercihlerini güçlü bir şekilde etkileyen indirim duyurularının Reklam Ofisi tarafından dikkatle takip edildiği belirtildi.

Bu kapsamda basın açıklamasında, yılın en yoğun indirim dönemi olan Kasım ayı kampanyaları hakkında gerekli incelemelerin yapılacağı, hukuka aykırı, tüketiciyi yanıltıcı, yanlış veya yanıltıcı olduğu değerlendirilen uygulamalara karşı gecikmeksizin idari yaptırımların uygulanacağı belirtildi.

“TÜKETİCİLER SATIN ALMADAN ÖNCE GERÇEK İHTİYAÇLARINI BELİRLEMELİ”

Açıklamada ayrıca tüketicilerin kasım ayı indirim kampanyalarında sıkıntı yaşamamak için dikkat etmesi gereken hususlara ilişkin uyarılara da yer verildi.

Açıklamada, tüketicilerin satın alma işlemi yapmadan önce gerçek ihtiyaçlarını tespit ederek satıcı ve tedarikçi konusunda ön inceleme yapması gerektiği kaydedilerek şu ifadelere yer verildi:

“Satın alınacak mal veya hizmeti, ‘en iyi fiyat’, ‘en iyi ürün’, ‘en düşük fiyat’ pazarlama ifadelerine bakılmaksızın emsalleri ile karşılaştırın. İndirim miktarına veya oranlarına dikkat edin ve mal veya hizmetin çok daha düşük değerde satışa sunulduğu durumlarda site adresinin söz konusu satıcı veya tedarikçiye ait olup olmadığını kontrol edin. Sosyal medya kanalları üzerinden adreslenen sayfalara dikkat edin. Sitenin SSL ve 3D Güvenlik sertifikası gibi güvenlik özelliklerine sahip olup olmadığını kontrol edin Ödeme yapmadan önce tüketiciye “Detaylı okuyun” iletilmesi gereken ön bilgiler ve mal veya hizmetin elde edilmesine ilişkin koşullar. “1 alana 1 bedava”, “3 alana 2 öde” gibi koşullu satış kampanyalarında hangi ürünlerde ve hangi koşullar altında kampanya koşulunun geçerli olduğunu dikkatlice inceleyin.”

Açıklamada, tespit edilen şikayetlerin “https://ticaret.gov.tr/tuketici/ticari-reklamlar/reklam-kuruluna-nasil-basvurulur” internet sitesinde belirtilen esaslar doğrultusunda Reklam Kurumu’na iletilebileceği belirtildi.

“SATICI İNDİRİMLİ SATIŞLARIN BAŞLANGIÇ VE BİTİŞ TARİHLERİNİ AÇIKÇA BELİRTMEK ZORUNDADIR”

Açıklamada, indirimli satış kampanyaları düzenleyen satıcı ve tedarikçilerin, indirimli satışların başlangıç ​​ve bitiş tarihlerini net bir şekilde belirtmeleri gerektiği vurgulanarak, satıcıların, indirime konu ürün veya hizmetler konusunda tüketiciyi yanıltabilecek, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapıldığı izlenimini yaratabilecek ifade ve görsellerden kaçınmaları konusunda uyarılıyor.

Açıklamada, fiyatın geçerliliğine ilişkin bir süre veya stok sınırı bulunması halinde satıcı ve tedarikçilerin bunu ilanlarında açıkça belirtmesi gerektiği vurgulanarak, şu ifadelere yer verildi:

“‘Faydalı fiyat’, ‘en iyi ürün’, ‘en düşük fiyat’ gibi kampanyalarda kullanılan algoritmalar hakkında tüketiciyi açık ve anlaşılır bir şekilde bilgilendirmeli, koşullu satış kampanyalarında ise bu kampanyaların hangi ürünlerde ve hangi koşullar altında geçerli olduğunu açıkça belirtmelidirler. Bakanlık olarak tüketicilerimizin haklarını korumak, adil ve dürüst ticareti sağlamak ve piyasa dengesine saygı göstermek konusunda kararlılıkla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu bağlamda kasım ayında gerçekleştirilen indirim kampanyalarına ilişkin tüm reklam ve promosyonlar “Ve satış faaliyetleri izlenecektir.” Tüketiciyi yanıltıcı, gerçeğe aykırı veya yanıltıcı olabilecek uygulamalara karşı Reklam Kurumu, gerekli idari yaptırımları gecikmeksizin uygulayacaktır.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu