Türkiye’de 303 milyon aktif sosyal medya hesabı var
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, We Are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan “Ekim 2024 Dijital Küresel İstatistik Raporu”na ilişkin yazılı açıklama yaptı.
Rapora göre dünya genelinde internet kullanıcı sayısının 5,52 milyara ulaştığını belirten Uraloğlu, nüfusa göre internet kullanım oranının ise yüzde 67,5 olduğunu söyledi.
Uraloğlu, Türkiye’de bu oranın dünya ortalamasının çok üzerinde, yüzde 86,5’e ulaştığına dikkat çekti.
İnternette geçirilen süre yaklaşık 7 saattir
Dünya çapında sosyal medya kullanıcı sayısının 5,22 milyar olduğunu ve bu sayının nüfusa oranının yüzde 63,8 olduğunu belirten Uraloğlu, şöyle konuştu: “Türkiye’de aktif sosyal medya kullanıcıları nüfusumuzun yüzde 65,7’sine tekabül ediyor. Ülkemizde internet günde yaklaşık 7 saattir.” Sosyal medya platformlarındaki aktif hesap sayısının ise 303 milyon 97 bin olduğunu görüyoruz.”
Türkiye’de 2 saat 37 dakika sosyal medyaya ayrıldı
Uraloğlu, dünya çapında internet kullanıcılarının günde 2 saat 19 dakikayı, Türkiye’de ise ortalama 2 saat 37 dakikayı sosyal medyada geçirdiğine dikkat çekerek, şöyle konuştu:
“Dünya genelinde sosyal medya kullanıcıları ayda ortalama 6,8 sosyal medya platformu kullanırken, ülkemizde bu oranın 7,5 olduğunu görüyoruz. Dünya çapında en fazla kullanıcı sayısına sahip sosyal medya platformunun 3,7 milyar ile Facebook olduğunu görüyoruz. Dünyada yılın ilk çeyreğinde en çok vakit geçirilen uygulama 34 saat 15 dakika ile TikTok olurken, Türkiye’de bu kez 30 saat 39 dakika oldu.”
En büyük düşüş X platformunda kaydedildi
Dünyanın popüler sosyal medya uygulamalarının Türkiye’deki kullanıcı sayısının bir önceki yıla göre azaldığını belirten Uraloğlu, en büyük düşüşün platform X’te yaşandığını söyledi.
Uraloğlu, kullanıcı sayısının yüzde 1,3 azalarak 34,3 milyona gerilediğini, TikTok kullanıcı sayısının ise bir önceki yıla göre yüzde 9,3 artarak 39 milyona ulaştığını belirtti. Şu bilgileri paylaştı:
İnternetten alışveriş yapanların oranı ise %57,9.
Dünya genelinde 18 yaş üstü kullanıcıların Instagram reklamlarıyla ulaşılan nüfusa oranının yüzde 28,1 olduğunu belirten Uraloğlu, bu alanda en yüksek orana sahip ülkenin ise yüzde 82,8 ile Türkiye olduğunu söyledi.
Uraloğlu, dünyadaki cep telefonu kullanıcı sayısının 5,75 milyar olduğunu belirterek, “Dünyadaki akıllı telefonların aylık ortalama hücresel veri trafiği 20,3 gigabayt.”
Dünyanın en çok ziyaret edilen web sitesinin Google olduğunu belirten Uraloğlu, açıklamasına şöyle devam etti:
“Online alışveriş alışkanlıklarına baktığımızda, 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının her hafta internetten bir şeyler satın alma oranı dünya genelinde yüzde 55,2 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 57,9. Dünyada aylık alışveriş oranı yüzde 65,9, Türkiye’de yüzde 65,4 olurken, 16 yaş ve üzeri internet kullanıcılarının her ay mobil ödeme hizmetinden yararlanma oranı ise yüzde 65,9 oldu. %23,7 “Bu oran Türkiye’de %12,1.”
Kullanıcıların %30,9’u reklam engelleyici kullanıyor
Online marka araştırması için kullanılan ana kanalın yüzde 32,9 ile arama motorları olduğunu, bunu yüzde 32,8 ile televizyon reklamlarının izlediğini kaydeden Uraloğlu, şöyle konuştu: “Tüm dünyada internet kullanıcılarının yüzde 32,3’ü reklam engelleme uygulamalarını kullanırken, Türkiye’de ise bu oran yüzde 30,9’dur” dedi.